MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

Każda podróż jest przygodą, dostarcza wrażeń, ale jednocześnie kształci. Zapraszamy do podróżowania z Radiem Kielce – „Muzyczne podróże” w soboty po godz. 10. Wszystkie audycje „Muzyczne podróże” są dostępne do odsłuchania na portalu podcasty.radiokielce.pl.

Odcinki od najnowszych:

Kanada Zachodnia. Tropem potęgi natury
2024-03-23 12:02:28

Kanadyjskie Rockies to jedno z najciekawszych pasm górskich na świecie. Odwiedziliśmy cztery Parki Narodowe znajdujące na jego terenie, wpisane na listę dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego UNESCO: Banff i Jasper w Albercie oraz Yoho i Kootenay w Kolumbii Brytyjskiej. To istny raj dla pasjonatów przyrody i oszałamiających krajobrazów. Znajdziemy tu spektakularne, mieniące się turkusową wodą jeziora, rzeki, wodospady, gorące źródła, gęste lasy, największy poza kręgami polarnymi lodowiec, a także najstarsze i najbardziej złożone na świecie skamieniałości. Znaleźliśmy się też w innych miejscach Kanady Zachodniej: w Dolinie Okanagan, w Parku Narodowym Revelstoke, na Przełęczy Rogersa w Parku Narodowym Glacier i w Manning Provincial Park. Gościem Jerzego Jopa była Danuta Rasała.

Dzika przyroda Himalajów i Stanów Zjednoczonych
2024-03-16 09:16:28

W pierwszej części zaproponowaliśmy tramping w Himalajach. Wyruszyliśmy między innymi do Ladakhu, czyli Małego Tybetu, krainy wysokich przełęczy i buddyjskich klasztorów. Piękno przekraczające wyobraźnię poznaliśmy w parkach narodowych Stanów Zjednoczonych. Na naszej trasie znalazły się: Park Narodowy Yosemite, Dolina Śmierci, Canyonlands, Zion i Park Narodowy Sekwoi. Nie zabrakło przygód wśród lodowców i fiordów Alaski. Gościem Jerzego Jopa był Tomasz Tułak.

Żaglowcem po morzu
2024-03-09 10:55:01

Tych, którzy są głodni wrażeń w „Muzycznych podróżach przez świat” zabraliśmy w rejs Zawiszą Czarnym, największym żaglowcem skautowym na świecie. Odwiedziliśmy szwedzką wyspę Gotlandię, wyspę wikingów, z której wywodzi się Pippi Langstrump. Byliśmy w pięknym Kalmar, jednym z najstarszych miast Szwecji. Wyruszyliśmy też na norweskie fiordy. Stanęliśmy na spektakularnym klifie Preikestolen, gdzie powstały zdjęcia do filmu „Mission Impossible”. Nie zabrakło wielu morskich opowieści z dreszczykiem. Gośćmi Jerzego Jopa byli Artur Piwko i Maciej Wlazło.

Wspinaczka skałkowa w Polsce i na świecie
2024-03-04 14:26:22

Przybliżyliśmy sport, który łączy w sobie dwie pasje – miłość do gór oraz chęć wspinania się i pokonywania własnych słabości. Zaproponowaliśmy najlepsze miejsca do eksplorowania tego coraz bardziej popularnego sportu. Na naszej trasie znalazły się: Frankenjura – kultowy rejon wspinaczkowy w Bawarii w Niemczech i Bovedosy – wizytówki wspinania na Costa Blanca w Hiszpanii. Było wspinanie po hiszpańskich tufasach w Rodellar i długich drogach w wapieniu w Ospie w Słowenii, a także w austriackim Adlitzgraben i włoskim Arco. Poznaliśmy najciekawsze miejsca na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, która jest idealnym rejonem do rozpoczęcia przygody ze wspinaczką skałkową. Nie zapomnieliśmy też o Zelejowej blisko Kielc. O swojej pasji mówił Michał Korban, pochodzący z Gminy Morawica zawodnik Kadry Narodowej Polskiego związku Alpinizmu, zdobywca Mistrzowskiej Klasy Międzynarodowej i członek Świętokrzyskiego Klubu Alpinistycznego, a rozmawiał z nim Jerzy Jop.

Turystyka biegowa
2024-03-03 13:39:15

Startowanie w zagranicznych zawodach biegowych jest coraz bardziej lubianą formą turystyki. Przybliżyliśmy jedne z najpopularniejszych biegów, choćby Klasyczny Maraton w Atenach, Ultra Trail du Mont Blanc, czy 100 Miles of Istria. Będąc w Chorwacji poznaliśmy np. Hum, najmniejsze miasto świata. Gościem Jerzego Jopa był Piotr Kusiak.

Podróże kosmiczne
2024-02-24 11:45:23

Turystyka kosmiczna w szerszym wymiarze od 2018 roku… zapewniał szef Blue Origin. Co prawda nic z tych planów nie wyszło, ale bilety na pierwsze loty, na razie na umowną granicę kosmosu, schodzą na pniu. Tym, którzy chcą zobaczyć Ziemię z kosmosu proponujemy rozmowę z Łukaszem Wilczyńskim z Europejskiej Fundacji Kosmicznej.

Wenecja. Najsłynniejsza maskarada Europy
2024-02-24 11:44:33

Zaprosiliśmy do Wenecji, w której 13 lutego zakończył się karnawał słynący z niezwykłych masek i kolorowych kostiumów. To największa, najstarsza i najbardziej widowiskowa zabawa uliczna w Europie, sięgająca korzeniami XI wieku. Parady i inne wydarzenia upamiętniały w tym roku postać Marco Polo, który zmarł 700 lat temu. Karnawał odbył się pod hasłem „Ad Oriente. Niezwykła podróż Marco Polo” i nawiązywał do wyprawy słynnego podróżnika do Chin. Jak fotografować na karnawale w Wenecji? O tym również mówił Mirosław Lubarski, doradca zarządu w Grupie Polskie Składy Budowlane Handel, z którym rozmawiał Jerzy Jop.

Azory - europejskie Hawaje
2024-02-16 14:09:51

Wybraliśmy się na Azory, archipelag dziewięciu portugalskich wysp, leżących na środku Atlantyku. W programie podróży znalazło się pięć z nich: Sao Miguel, Terceira, Pico, Faial i Sao Jorge. Gościem Jerzego Jopa była Grażyna Woźniczka, współtwórczyni marki Polka Travel, kreatorka podróży, pomysłodawczyni marki WOWLand, promującej Polskę regionalną, znawczyni Ameryki Południowej.

Arabia Saudyjska. Naftowa potęga zmienia oblicze
2024-02-10 09:30:02

Dzisiejsza podróż obaliła wiele stereotypów na temat Arabii Saudyjskiej otwartej dla ruchu turystycznego dopiero pod koniec 2019 roku. W Rijadzie przyjrzeliśmy się pawilonowi poświęconemu The Line, najsłynniejszemu projektowi Wizji 2030, który jest gigantycznym, futurystycznym miastem-wieżowcem. Na naszej trasie znalazło się też inne kosmopolityczne miasto – starożytny port Jeddah. Byliśmy w mieście Al Hofuf, otoczonym największą oazą świata, a także przy Słoniowej Skale w oazie Al-Ula i wśród starożytnych grobowców w skalnym mieście Hegra, drugim po Petrze najważniejszym ośrodku Nabatejczyków. Dowiedzieliśmy się, jak funkcjonuje Medyna, święte miasto proroka i jak wygląda pielgrzymka do Mekki, do której nie wejdzie żaden „niewierny”. Gościem Jerzego Jopa była Grażyna Woźniczka, współtwórczyni marki Polka Travel, kreatorka podróży, pomysłodawczyni marki WOWLand, promującej Polskę regionalną, znawczyni Ameryki Południowej.

Apokalipsa Trzeciego Świata. Angola
2024-02-03 08:48:02

Wybraliśmy się do jednego z najbardziej fascynujących krajów Afryki, w którym było niewielu turystów. Angola w przyspieszonym tempie próbuje nadgonić czas zgubiony podczas wojny domowej. Byliśmy w Luandzie uznawanej za najkosztowniejsze miasto świata, łączącej portugalską historię i współczesną, przede wszystkim chińską nowoczesność. Zajrzeliśmy do położonego niedaleko stolicy osiedla Kilamba, które jest oryginalnym na skalę afrykańską eksperymentem urbanistycznym. Na naszej trasie znalazły się też Huambo, nazywane Nową Lizboną, Benguela, Lubango i Mocamedes. Jechaliśmy jedną z najsłynniejszych dróg górskich na świecie – Estrada Nacional 280. Zajrzeliśmy do spektakularnej szczeliny Tundavala w górach Serra da Leba. Znaleźliśmy się też na cmentarzysku statków Praia do Sarico. Gościem Jerzego Jopa był Dariusz J. Drajewicz, podróżnik, fotografik, autor zbiorów fotografii oraz reportaży i fotoreportaży podróżniczych, dr nauk prawnych.

Informacja dotycząca prawa autorskich: Wszelka prezentowana tu zawartość podkastu jest własnością jego autora