Rozmowy Rzeczpospolitej

Słowa, które mają wpływ. Komentarze, które wiele tłumaczą.Codziennie w studiu „Rzeczpospolitej” goszczą najważniejsi politycy, ekonomiści, przedsiębiorcy i znawcy prawa.Słuchaj, aby wiedzieć i rozumieć więcej.

Kategorie:
Wiadomości

Odcinki od najnowszych:

Jakub Banaszek, prezydent Chełma
2024-03-19 10:05:37

Jakub Banaszek, prezydent Chełma, mówiąc o wyborach samorządowych w Polsce podkreślił w rozmowie z Michałem Kolanko, że „samorząd powinien być od polityki wolny”. - Nie zawsze to się udaje, bo jest to jednak część całego systemu politycznego w naszym kraju, ale na gruncie samorządów powinniśmy skupić się na realizacji bardzo potrzebnych spraw dla naszych mieszkańców. Spór światopoglądowy nie przekłada się bezpośrednio na funkcjonowanie samorządu i powinno się te kwestie oddzielić - zaznaczył. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Jakub Banaszek, prezydent Chełma, mówiąc o wyborach samorządowych w Polsce podkreślił w rozmowie z Michałem Kolanko, że „samorząd powinien być od polityki wolny”. - Nie zawsze to się udaje, bo jest to jednak część całego systemu politycznego w naszym kraju, ale na gruncie samorządów powinniśmy skupić się na realizacji bardzo potrzebnych spraw dla naszych mieszkańców. Spór światopoglądowy nie przekłada się bezpośrednio na funkcjonowanie samorządu i powinno się te kwestie oddzielić - zaznaczył.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Paweł Jabłoński, poseł PiS
2024-03-15 11:20:53

Komisje są pewnego rodzaju narzędziem politycznym, na którym się skupiła obecna koalicja rządząca – uznała, że to będą narzędzia do rozliczania. Tylko na razie wszystkie te komisje śledcze pokazują, że to oni mają pewien problem - powiedział Paweł Jabłoński, poseł PiS. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Komisje są pewnego rodzaju narzędziem politycznym, na którym się skupiła obecna koalicja rządząca – uznała, że to będą narzędzia do rozliczania. Tylko na razie wszystkie te komisje śledcze pokazują, że to oni mają pewien problem - powiedział Paweł Jabłoński, poseł PiS.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Bronisław Komorowski, były prezydent
2024-03-14 15:47:14

Amerykanie uzyskali deklaracje ws. dalszych zakupów w Stanach Zjednoczonych ze strony nie tylko polskiej armii, ale też technologii jądrowych - mówił w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem prezydent Bronisław Komorowski, komentując wizytę Donalda Tuska i Andrzeja Dudy w USA. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Amerykanie uzyskali deklaracje ws. dalszych zakupów w Stanach Zjednoczonych ze strony nie tylko polskiej armii, ale też technologii jądrowych - mówił w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem prezydent Bronisław Komorowski, komentując wizytę Donalda Tuska i Andrzeja Dudy w USA.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Lech Wałęsa, były prezydent
2024-03-13 15:44:46

- Jeszcze kiedy (Michaił) Gorbaczow żył, mówiłem Amerykanom, ostrzegałem ich, że Gorbaczow nie zmienia systemu politycznego (w ZSRR), a więc liczy na to, że Rosja się podniesie - mówił w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem były prezydent Lech Wałęsa. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
- Jeszcze kiedy (Michaił) Gorbaczow żył, mówiłem Amerykanom, ostrzegałem ich, że Gorbaczow nie zmienia systemu politycznego (w ZSRR), a więc liczy na to, że Rosja się podniesie - mówił w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem były prezydent Lech Wałęsa.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Prof. Ewa Marciniak, szefowa CBOS
2024-03-12 16:07:29

Zgadzam się z tezą, że wybory samorządowe będą dywersyfikacją decyzji wyborczych, które Polacy podjęli w październiku. Albo pokażą żółtą kartkę, albo pokażą zieloną kartkę i powiedzą: „proszę kontynuować władzę” – również na poziomie lokalnym - powiedziała w rozmowie z Michałem Kolanką prof. Ewa Marciniak, szefowa CBOS, Uniwersytet Warszawski. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Zgadzam się z tezą, że wybory samorządowe będą dywersyfikacją decyzji wyborczych, które Polacy podjęli w październiku. Albo pokażą żółtą kartkę, albo pokażą zieloną kartkę i powiedzą: „proszę kontynuować władzę” – również na poziomie lokalnym - powiedziała w rozmowie z Michałem Kolanką prof. Ewa Marciniak, szefowa CBOS, Uniwersytet Warszawski.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Bogdan Zdrojewski, poseł KO
2024-03-11 15:06:07

Drugą istotną po likwidacji abonamentu rzeczą jest likwidacja Rady Mediów Narodowych (RMN) i zmiana Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT). To organ konstytucyjny, który nie działa zgodnie z Konstytucją – działa tak, jak PiS ją zaprojektował, czyli w sposób kuriozalny. To kolejne zadanie, ale tu na przeszkodzie stoi prezydent - powiedział Bogdan Zdrojewski, poseł KO, szef sejmowej komisji kultury, mówiąc o pracach nad dużą ustawą medialną. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Drugą istotną po likwidacji abonamentu rzeczą jest likwidacja Rady Mediów Narodowych (RMN) i zmiana Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT). To organ konstytucyjny, który nie działa zgodnie z Konstytucją – działa tak, jak PiS ją zaprojektował, czyli w sposób kuriozalny. To kolejne zadanie, ale tu na przeszkodzie stoi prezydent - powiedział Bogdan Zdrojewski, poseł KO, szef sejmowej komisji kultury, mówiąc o pracach nad dużą ustawą medialną.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Dr Mirosław Oczkoś, specjalista ds. wizerunku
2024-03-09 14:28:36

Politycznie najbardziej może stracić Trzecia Droga, która ma bardzo słabe struktury - mówił dr Mirosław Oczkoś, specjalista ds. marketingu politycznego w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem, komentując spór w koalicji rządzącej dotyczący liberalizacji przepisów aborcyjnych. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Politycznie najbardziej może stracić Trzecia Droga, która ma bardzo słabe struktury - mówił dr Mirosław Oczkoś, specjalista ds. marketingu politycznego w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem, komentując spór w koalicji rządzącej dotyczący liberalizacji przepisów aborcyjnych.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Dr Bartosz Rydliński, politolog
2024-03-07 15:29:54

Mam wrażenie, że w tej kadencji Sejmu żaden projekt liberalizujący prawo aborcyjne nie przejdzie - mówił w rozmowie z Michałem Kolanką dr Bartosz Rydliński, politolog z UKSW i Centrum Ignacego Daszyńskiego. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Mam wrażenie, że w tej kadencji Sejmu żaden projekt liberalizujący prawo aborcyjne nie przejdzie - mówił w rozmowie z Michałem Kolanką dr Bartosz Rydliński, politolog z UKSW i Centrum Ignacego Daszyńskiego.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Magdalena Filiks, posłanka Koalicji Obywatelskiej
2024-03-05 12:47:41

Jarosław Kaczyński, używając mafijnych metod – zastraszania, szantażowania, przekupywania – próbował zbudować większość, żeby przeprowadzić szalony pomysł wyborów kopertowych, który nigdy w życiu tak naprawdę nie miał szans realizacji - powiedziała w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem Magdalena Filiks, posłanka Koalicji Obywatelskiej. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Jarosław Kaczyński, używając mafijnych metod – zastraszania, szantażowania, przekupywania – próbował zbudować większość, żeby przeprowadzić szalony pomysł wyborów kopertowych, który nigdy w życiu tak naprawdę nie miał szans realizacji - powiedziała w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem Magdalena Filiks, posłanka Koalicji Obywatelskiej.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Dariusz Wieczorek, minister nauki i szkolnictwa wyższego
2024-03-04 16:21:53

W nauce musimy postawić na jakość, to jest kluczowa rzecz w tej kadencji. Nie może być tak, jak jest – w przypadku Collegium Humanum mówimy o MBA, ale są uczelnie, które dają kwalifikacje na przykład nauczycielom. Nikt nie kontroluje tego, więc musimy podjąć bardzo szybkie i radykalne decyzje. To będzie wymagało zmiany ustawy o szkolnictwie wyższym. Szykujemy ją właśnie, żeby ten system uszczelnić - mówił w rozmowie z Michałem Kolanką Dariusz Wieczorek, minister nauki. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
W nauce musimy postawić na jakość, to jest kluczowa rzecz w tej kadencji. Nie może być tak, jak jest – w przypadku Collegium Humanum mówimy o MBA, ale są uczelnie, które dają kwalifikacje na przykład nauczycielom. Nikt nie kontroluje tego, więc musimy podjąć bardzo szybkie i radykalne decyzje. To będzie wymagało zmiany ustawy o szkolnictwie wyższym. Szykujemy ją właśnie, żeby ten system uszczelnić - mówił w rozmowie z Michałem Kolanką Dariusz Wieczorek, minister nauki.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Informacja dotycząca prawa autorskich: Wszelka prezentowana tu zawartość podkastu jest własnością jego autora

Wyszukiwanie

Kategorie