Pierwsza Randka

Pierwsza randka to podcast o bardzo szeroko rozumianej miłości: tej romantycznej, przyjacielskiej, ale też o miłości do siebie.

koncept, realizacja i produkcja: @nataliakusiak
muzyczka: @zeppyzep
zdjęcie na okładce: @ola_golczynska
grafika: @nietylkostudio


Odcinki od najnowszych:

Tinder umarł. Dlaczego w 2026 roku wolimy "singlozę" niż toksyczne randki?
2026-05-29 07:00:00

Polskie media wmawiają nam, że bycie singielką to choroba. „Epidemia singlozy”, „7,5 miliona samotnych Polaków”, „druzgocące wyniki badań”. Ania Małysa (aka Anka Śmietanka) - podróżniczka, biegaczka, autorka podcastu COMMENTARY, mówi: to kłamstwo. Samotność nie zależy od stanu cywilnego, tylko od tego, ile włożyłaś w własne życie. W tym odcinku rozbieramy na czynniki pierwsze cztery polskie artykuły o „epidemii singlozy”. Pokazujemy, jaki trick robią redakcje, kiedy mieszają singielstwo z samotnością (nie, to nie to samo i mamy badanie, które to udowadnia). Wracamy do amerykańskiej socjolożki Belli DePaulo, która od 30 lat udowadnia, że małżeństwo wcale nie czyni ludzi szczęśliwszymi. Ale to nie jest odcinek-narzekanie. Anka opowiada o półtora roku świadomej przerwy w randkowaniu (decyzja zapadła w Kopenhadze, po pewnym Bliku za tiramisu), o randkach na stoku w Austrii, o udanych randkach w Nowej Zelandii, o ultramaratonie na Podlasiu i o tym, dlaczego w jej życiu sport, podróże i przyjaźnie są ZANIM jest miejsce na faceta. Źródła i nazwiska, które padają w rozmowie: • Bella DePaulo — „Singled Out” (2006), „Single at Heart” (2023). Twórczyni terminów „singlism” i „single at heart”. • Badanie UM Wrocław, luty 2025 — skala De Jong-Gierveld, 5 tys. osób. Wniosek: 68% dorosłych Polaków odczuwa samotność. • Anna Czerwińska — himalaistka, cytat o tym, że nie znalazł się jeszcze mężczyzna, który porwałby ją bardziej niż Himalaje. • Cztery artykuły, do których odnosi się rozmowa: Focus.pl („7,5 mln singli w Polsce”), WP Kobieta („Epidemia singlozy”), Bankier.pl (68% odczuwa samotność), Focus o Zdrowiu („Polacy wstydzą się samotności”). Ania Małysa: Instagram: www.instagram.com/ankasmietanka Podcast: https://www.youtube.com/c/AnnaMalysa mnie znajdziecie tutaj: IG: www.instagram.com/nataliakusiak o mnie: https://www.nataliakusiak.com darmowe subskrypcje na herohero: https://herohero.co/pierwszarandka/invites/PIERWSZARANDKdarmowe subskrypcje na herohero: https://herohero.co/pierwszarandka/invites/PIERWSZARANDKA

Polskie media wmawiają nam, że bycie singielką to choroba. „Epidemia singlozy”, „7,5 miliona samotnych Polaków”, „druzgocące wyniki badań”. Ania Małysa (aka Anka Śmietanka) - podróżniczka, biegaczka, autorka podcastu COMMENTARY, mówi: to kłamstwo. Samotność nie zależy od stanu cywilnego, tylko od tego, ile włożyłaś w własne życie.


W tym odcinku rozbieramy na czynniki pierwsze cztery polskie artykuły o „epidemii singlozy”. Pokazujemy, jaki trick robią redakcje, kiedy mieszają singielstwo z samotnością (nie, to nie to samo i mamy badanie, które to udowadnia). Wracamy do amerykańskiej socjolożki Belli DePaulo, która od 30 lat udowadnia, że małżeństwo wcale nie czyni ludzi szczęśliwszymi.


Ale to nie jest odcinek-narzekanie. Anka opowiada o półtora roku świadomej przerwy w randkowaniu (decyzja zapadła w Kopenhadze, po pewnym Bliku za tiramisu), o randkach na stoku w Austrii, o udanych randkach w Nowej Zelandii, o ultramaratonie na Podlasiu i o tym, dlaczego w jej życiu sport, podróże i przyjaźnie są ZANIM jest miejsce na faceta.


Źródła i nazwiska, które padają w rozmowie:

• Bella DePaulo — „Singled Out” (2006), „Single at Heart” (2023). Twórczyni terminów „singlism” i „single at heart”.

• Badanie UM Wrocław, luty 2025 — skala De Jong-Gierveld, 5 tys. osób. Wniosek: 68% dorosłych Polaków odczuwa samotność.

• Anna Czerwińska — himalaistka, cytat o tym, że nie znalazł się jeszcze mężczyzna, który porwałby ją bardziej niż Himalaje.

• Cztery artykuły, do których odnosi się rozmowa: Focus.pl („7,5 mln singli w Polsce”), WP Kobieta („Epidemia singlozy”), Bankier.pl (68% odczuwa samotność), Focus o Zdrowiu („Polacy wstydzą się samotności”).


Ania Małysa:

Instagram: www.instagram.com/ankasmietanka

Podcast: https://www.youtube.com/c/AnnaMalysa


mnie znajdziecie tutaj:

IG: www.instagram.com/nataliakusiak

o mnie: https://www.nataliakusiak.com

darmowe subskrypcje na herohero: https://herohero.co/pierwszarandka/invites/PIERWSZARANDKdarmowe subskrypcje na herohero: https://herohero.co/pierwszarandka/invites/PIERWSZARANDKA

„Czy jestem normalna, bo chcę mieć dziecko sama?” Szczerze o samodzielnym macierzyństwie z wyboru.
2026-05-22 07:00:00

"Czy ja jestem normalna, że chcę mieć dziecko sama?" z tym jednym pytaniem moja dzisiejsza gościni poszła kiedyś do swojej terapeutki. Dziś jest mamą Maksa, partnerką Tomka i jedną z tych kobiet, które pokazują, że jeśli macierzyństwo jest dla Ciebie ważne, wybór zawsze jest. Po odcinku o mrożeniu komórek jajowych dostałam od Was lawinę wiadomości. Pisałyście, że brakuje Wam informacji, że lekarze nie mówią Wam wszystkiego, że czujecie się pod ścianą. Dlatego dzisiaj idziemy o krok dalej: rozmawiam z Zuzą, moją koleżanką ze studiów, która zdecydowała się na samodzielne macierzyństwo i skorzystała z banku nasienia w Danii. Zuza opowiada o wszystkim, o co pytałyście mnie w wiadomościach: jak wybrać bank nasienia, ile rzeczy wie o dawcy swojego dziecka, ile to wszystko kosztuje, dlaczego trzeba wyjeżdżać za granicę, jak wygląda punkcja bez narkozy, czym jest lęk poporodowy (o którym prawie nikt nie mówi) i co odpowiedzieć ludziom, którzy twierdzą, że "z dzieckiem nikt Cię nie zechce". Jest też happy end, ale o nim posłuchajcie sami. Jeśli ten odcinek Cię poruszył albo był dla Ciebie ważny – zostaw komentarz, polub i zasubskrybuj kanał. Twoje wiadomości po poprzednim odcinku sprawiły, że ta rozmowa w ogóle się wydarzyła. Dziękuję, że jesteście. mnie znajdziecie tutaj: IG: www.instagram.com/nataliakusiak o mnie: https://www.nataliakusiak.com darmowe subskrypcje na herohero: https://herohero.co/pierwszarandka/invites/PIERWSZARANDKA

"Czy ja jestem normalna, że chcę mieć dziecko sama?" z tym jednym pytaniem moja dzisiejsza gościni poszła kiedyś do swojej terapeutki. Dziś jest mamą Maksa, partnerką Tomka i jedną z tych kobiet, które pokazują, że jeśli macierzyństwo jest dla Ciebie ważne, wybór zawsze jest.


Po odcinku o mrożeniu komórek jajowych dostałam od Was lawinę wiadomości. Pisałyście, że brakuje Wam informacji, że lekarze nie mówią Wam wszystkiego, że czujecie się pod ścianą. Dlatego dzisiaj idziemy o krok dalej: rozmawiam z Zuzą, moją koleżanką ze studiów, która zdecydowała się na samodzielne macierzyństwo i skorzystała z banku nasienia w Danii.


Zuza opowiada o wszystkim, o co pytałyście mnie w wiadomościach: jak wybrać bank nasienia, ile rzeczy wie o dawcy swojego dziecka, ile to wszystko kosztuje, dlaczego trzeba wyjeżdżać za granicę, jak wygląda punkcja bez narkozy, czym jest lęk poporodowy (o którym prawie nikt nie mówi) i co odpowiedzieć ludziom, którzy twierdzą, że "z dzieckiem nikt Cię nie zechce".


Jest też happy end, ale o nim posłuchajcie sami.


Jeśli ten odcinek Cię poruszył albo był dla Ciebie ważny – zostaw komentarz, polub i zasubskrybuj kanał. Twoje wiadomości po poprzednim odcinku sprawiły, że ta rozmowa w ogóle się wydarzyła. Dziękuję, że jesteście.


mnie znajdziecie tutaj:

IG: www.instagram.com/nataliakusiak

o mnie: https://www.nataliakusiak.com

darmowe subskrypcje na herohero: https://herohero.co/pierwszarandka/invites/PIERWSZARANDKA

Czy to zwykła kłótnia czy już przemoc? Gdzie leży granica?
2026-05-15 07:00:00

Czym jest przemoc, której nie widać? Gaslighting, kontrola finansowa, izolacja społeczna, ciche dni - wszystkie te zachowania potrafią niszczyć latami, a w literze prawa często nie są przestępstwem. Co więc można zrobić, kiedy ktoś nas krzywdzi, ale sąd nie ma jak go za to ukarać? W tym odcinku rozmawiam z Karoliną Jewiarz - adwokatką specjalizującą się w prawie rodzinnym, która od lat pomaga osobom uwikłanym w toksyczne, przemocowe relacje. Dowiesz się, jak rozpoznać przemoc psychiczną, jak ją dokumentować, dlaczego nagrania bywają najlepszym dowodem w sądzie, co to jest alienacja rodzicielska i jak wygląda dziś sytuacja matek walczących o dzieci. Porozmawiamy też o tym, dlaczego wizyta u psychiatry może zostać użyta przeciwko Tobie w sądzie i co zrobić ZANIM zdecydujesz się odejść. Karolinę znajdziesz tutaj: Instagram: @kobietawtodze www: https://jewiarz.com/ mnie znajdziecie tutaj: IG: www.instagram.com/nataliakusiak o mnie: https://www.nataliakusiak.com Obejrzyj również: odcinek o przemocy pozafizycznej ze Stefanią Kumor (SEXED): https://youtu.be/pOX-XPLT3ds Jeśli ten odcinek Cię poruszył lub pomógł - zostaw komentarz, udostępnij osobie, której może się przydać, i zasubskrybuj kanał, żeby nie przegapić kolejnych rozmów. ⚠️ Pamiętaj: ten odcinek ma charakter edukacyjny i nie zastąpi indywidualnej konsultacji prawnej ani pomocy psychologicznej. Jeśli doświadczasz przemocy, zadzwoń pod 800 120 002 (Niebieska Linia, 24h, bezpłatnie).

Czym jest przemoc, której nie widać? Gaslighting, kontrola finansowa, izolacja społeczna, ciche dni - wszystkie te zachowania potrafią niszczyć latami, a w literze prawa często nie są przestępstwem. Co więc można zrobić, kiedy ktoś nas krzywdzi, ale sąd nie ma jak go za to ukarać?


W tym odcinku rozmawiam z Karoliną Jewiarz - adwokatką specjalizującą się w prawie rodzinnym, która od lat pomaga osobom uwikłanym w toksyczne, przemocowe relacje.


Dowiesz się, jak rozpoznać przemoc psychiczną, jak ją dokumentować, dlaczego nagrania bywają najlepszym dowodem w sądzie, co to jest alienacja rodzicielska i jak wygląda dziś sytuacja matek walczących o dzieci.

Porozmawiamy też o tym, dlaczego wizyta u psychiatry może zostać użyta przeciwko Tobie w sądzie i co zrobić ZANIM zdecydujesz się odejść.


Karolinę znajdziesz tutaj:

Instagram: @kobietawtodze

www: https://jewiarz.com/


mnie znajdziecie tutaj:

IG: www.instagram.com/nataliakusiak

o mnie: https://www.nataliakusiak.com


Obejrzyj również: odcinek o przemocy pozafizycznej ze Stefanią Kumor (SEXED): https://youtu.be/pOX-XPLT3ds


Jeśli ten odcinek Cię poruszył lub pomógł - zostaw komentarz, udostępnij osobie, której może się przydać, i zasubskrybuj kanał, żeby nie przegapić kolejnych rozmów.


⚠️ Pamiętaj: ten odcinek ma charakter edukacyjny i nie zastąpi indywidualnej konsultacji prawnej ani pomocy psychologicznej. Jeśli doświadczasz przemocy, zadzwoń pod 800 120 002 (Niebieska Linia, 24h, bezpłatnie).

180 seryjnych morderców chodzi wolno po Polsce. Katarzyna Bonda mówi to, czego policja nie powie!
2026-05-08 07:02:00

W Polsce żyje ponad 180 nieuchwytnych seryjnych morderców. Część z nich mija was na ulicy, nosi dziecko sąsiadki na rękach albo siedzi obok w kawiarni, bo psychopaci genialnie udają normalność.W tym odcinku rozmawiam z Katarzyną Bondą, królową polskiego kryminału, autorką bestsellerów i osobą, która spędziła trzy miesiące w sądzie, czytając 140 tomów akt jednej z najmroczniejszych polskich spraw. Jej najnowsza książka "Dom Bestii" jest oparta na prawdziwej historii dusiciela z Woli, mordercy, który nigdy nie wskazał, gdzie ukrył ciała. Mówimy o tym, jak rodzi się morderca. Dlaczego każdy sprawca był kiedyś ofiarą. Co dzieje się w głowie kobiety, która jednym ciosem trafia w serce swojego oprawcy. Po czym mordercy w milisekundę rozpoznają, że to właśnie ty będziesz ich ofiarą. I co naprawdę ratuje życie, gdy ktoś cię zaatakuje. Katarzyna Bonda - autorka bestsellerowych kryminałów i powieści opartych na prawdziwych zbrodniach. Pisała m.in. "Polskie morderczynie", "Krew z piachu", "Kolekcjoner lalek", serię z profilerem Bogdanem Lachem ("Zbrodnia doskonała", "Motyw ukryty") i "Efekt morza" (inspirowane sprawą Iwony Wieczorek). Jej najnowsza książka "Dom Bestii" to opowieść o mordercy seryjnym, dusicielu z Woli, historia, która wydarzyła się naprawdę. Zostaw komentarz pod filmem, jestem ciekawa, co was najbardziej poruszyło w tej rozmowie.Zasubskrybuj kanał, żeby nie przegapić kolejnych spotkań.Udostępnij ten odcinek osobie, która kocha true crime albo tej, którą chcesz nauczyć ostrożności.#KatarzynaBonda #DomBestii #TrueCrimePolska #Kryminał #DusicielzWoli #Podcast #polskipodcast IG: www.instagram.com/nataliakusiak o mnie: https://www.nataliakusiak.com Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

W Polsce żyje ponad 180 nieuchwytnych seryjnych morderców. Część z nich mija was na ulicy, nosi dziecko sąsiadki na rękach albo siedzi obok w kawiarni, bo psychopaci genialnie udają normalność.W tym odcinku rozmawiam z Katarzyną Bondą, królową polskiego kryminału, autorką bestsellerów i osobą, która spędziła trzy miesiące w sądzie, czytając 140 tomów akt jednej z najmroczniejszych polskich spraw. Jej najnowsza książka "Dom Bestii" jest oparta na prawdziwej historii dusiciela z Woli, mordercy, który nigdy nie wskazał, gdzie ukrył ciała.


Mówimy o tym, jak rodzi się morderca. Dlaczego każdy sprawca był kiedyś ofiarą. Co dzieje się w głowie kobiety, która jednym ciosem trafia w serce swojego oprawcy. Po czym mordercy w milisekundę rozpoznają, że to właśnie ty będziesz ich ofiarą. I co naprawdę ratuje życie, gdy ktoś cię zaatakuje.


Katarzyna Bonda - autorka bestsellerowych kryminałów i powieści opartych na prawdziwych zbrodniach. Pisała m.in. "Polskie morderczynie", "Krew z piachu", "Kolekcjoner lalek", serię z profilerem Bogdanem Lachem ("Zbrodnia doskonała", "Motyw ukryty") i "Efekt morza" (inspirowane sprawą Iwony Wieczorek). Jej najnowsza książka "Dom Bestii" to opowieść o mordercy seryjnym, dusicielu z Woli, historia, która wydarzyła się naprawdę.


Zostaw komentarz pod filmem, jestem ciekawa, co was najbardziej poruszyło w tej rozmowie.Zasubskrybuj kanał, żeby nie przegapić kolejnych spotkań.Udostępnij ten odcinek osobie, która kocha true crime albo tej, którą chcesz nauczyć ostrożności.#KatarzynaBonda #DomBestii #TrueCrimePolska #Kryminał #DusicielzWoli #Podcast #polskipodcast


IG: www.instagram.com/nataliakusiak

o mnie: https://www.nataliakusiak.com

Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

Była naczelna Playboya obnaża hipokryzję mediów. Kobiety niszczą kobiety!
2026-05-01 07:00:00

"Musiałam się z kimś przespać, żeby zostać naczelną Playboya" Ania Mierzejewska W wieku 27 lat została pierwszą i ostatnią naczelną polskiego Playboya. Zamiast gratulacji, szept za plecami, że "dostała to przez łóżko". Zamiast wsparcia kobiet, odsuwanie się koleżanek. Zamiast pytania szefa "co u ciebie?" - "od kiedy masz z nim romans?". Ania Mierzejewska opowiada o tym, jak naprawdę wygląda robienie kariery w Polsce, gdy jest się młodą kobietą: o nadużyciach władzy w miejscu pracy, o paraliżu, który nie pozwala zareagować, o tym dlaczego 80% spraw o gwałt w Polsce jest umarzanych i co konkretnie możesz zrobić, jeśli sama jesteś w trudnej sytuacji zawodowej. To rozmowa o cenie ambicji, o solidarności kobiet (i jej braku), o twardej skórze i wrażliwości. Subskrybuj kanał, żeby nie przegapić kolejnych rozmów. IG: www.instagram.com/nataliakusiak o mnie: https://www.nataliakusiak.com Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

"Musiałam się z kimś przespać, żeby zostać naczelną Playboya" Ania Mierzejewska


W wieku 27 lat została pierwszą i ostatnią naczelną polskiego Playboya. Zamiast gratulacji, szept za plecami, że "dostała to przez łóżko". Zamiast wsparcia kobiet, odsuwanie się koleżanek. Zamiast pytania szefa "co u ciebie?" - "od kiedy masz z nim romans?".


Ania Mierzejewska opowiada o tym, jak naprawdę wygląda robienie kariery w Polsce, gdy jest się młodą kobietą: o nadużyciach władzy w miejscu pracy, o paraliżu, który nie pozwala zareagować, o tym dlaczego 80% spraw o gwałt w Polsce jest umarzanych i co konkretnie możesz zrobić, jeśli sama jesteś w trudnej sytuacji zawodowej.


To rozmowa o cenie ambicji, o solidarności kobiet (i jej braku), o twardej skórze i wrażliwości.


Subskrybuj kanał, żeby nie przegapić kolejnych rozmów.


IG: www.instagram.com/nataliakusiak

o mnie: https://www.nataliakusiak.com

Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

5 patentów na związek od pary, która razem prowadzi biznes i wychowuje 3 dzieci
2026-04-24 07:00:00

Czy można prowadzić razem dom, wychowywać trójkę dzieci i budować wspólny biznes i nadal mieć szczęśliwy związek? Ania i Maciej Cićkiewicz są razem 15 lat, po ślubie 13, prowadzą jedną z najbardziej znanych klinik stomatologicznych w Polsce, Cićkiewicz Clinic i zatrudniają ponad 40 osób. W tym odcinku rozkładamy na czynniki pierwsze ich przepis na partnerstwo, które nie pęka pod ciężarem codzienności. Rozmawiamy o tym, jak znaleźć „tę” osobę, po co robić szybką kalkulację, zanim postawisz na swoim, i dlaczego nie warto wciągać rodziny ani przyjaciół w konflikty w związku. Ania i Maciej opowiadają o tym, jak przetrwali specjalizację we Wrocławiu, pandemię, narodziny trójki dzieci i otwarcie kliniki w trakcie lockdownu. Zdradzają swoje konkretne patenty na bliskość, np. jeden dzień albo weekend w miesiącu tylko dla siebie, krótki city break na reset, obowiązkowy sport w tygodniu dla każdego z osobna. Porozmawiamy też szczerze o tym, czego kobiety nie powinny robić, wchodząc w związek, dlaczego mężczyzna musi wziąć na siebie część rodzicielstwa, jak wygląda rywalizacja w parze, która razem prowadzi firmę, i co odpowiedzieć, gdy ktoś mówi ci: „jesteś tylko żoną doktora”. Na koniec konkretne rady dla par, które myślą o wspólnym biznesie, i lista cech, które warto sprawdzić u partnera, zanim w niego zainwestujesz. To odcinek o tym, że dobry związek i dobry biznes rządzą się tymi samymi zasadami: rozmową, strategią, kompromisem i odrobiną chłodnej kalkulacji. Jeśli szukasz inspiracji, jak budować świadomy, partnerski związek, jak łączyć macierzyństwo z pracą zawodową albo jak prowadzić wspólny biznes z mężem lub żoną, ten odcinek jest dla Ciebie.

Czy można prowadzić razem dom, wychowywać trójkę dzieci i budować wspólny biznes i nadal mieć szczęśliwy związek? Ania i Maciej Cićkiewicz są razem 15 lat, po ślubie 13, prowadzą jedną z najbardziej znanych klinik stomatologicznych w Polsce, Cićkiewicz Clinic i zatrudniają ponad 40 osób. W tym odcinku rozkładamy na czynniki pierwsze ich przepis na partnerstwo, które nie pęka pod ciężarem codzienności.


Rozmawiamy o tym, jak znaleźć „tę” osobę, po co robić szybką kalkulację, zanim postawisz na swoim, i dlaczego nie warto wciągać rodziny ani przyjaciół w konflikty w związku. Ania i Maciej opowiadają o tym, jak przetrwali specjalizację we Wrocławiu, pandemię, narodziny trójki dzieci i otwarcie kliniki w trakcie lockdownu. Zdradzają swoje konkretne patenty na bliskość, np. jeden dzień albo weekend w miesiącu tylko dla siebie, krótki city break na reset, obowiązkowy sport w tygodniu dla każdego z osobna.


Porozmawiamy też szczerze o tym, czego kobiety nie powinny robić, wchodząc w związek, dlaczego mężczyzna musi wziąć na siebie część rodzicielstwa, jak wygląda rywalizacja w parze, która razem prowadzi firmę, i co odpowiedzieć, gdy ktoś mówi ci: „jesteś tylko żoną doktora”. Na koniec konkretne rady dla par, które myślą o wspólnym biznesie, i lista cech, które warto sprawdzić u partnera, zanim w niego zainwestujesz.


To odcinek o tym, że dobry związek i dobry biznes rządzą się tymi samymi zasadami: rozmową, strategią, kompromisem i odrobiną chłodnej kalkulacji.


Jeśli szukasz inspiracji, jak budować świadomy, partnerski związek, jak łączyć macierzyństwo z pracą zawodową albo jak prowadzić wspólny biznes z mężem lub żoną, ten odcinek jest dla Ciebie.

Czy on naprawdę nie zdradza? Badania mówią coś zaskakującego o związkach na odległość!
2026-04-17 07:00:00

Związek na odległość - czy to w ogóle ma sens? Jak utrzymać relację, gdy dzielą was kilometry, strefy czasowe albo po prostu zbyt zapracowane życie? Myślisz, że związek na odległość cię nie dotyczy, bo siedzisz wieczorem z partnerem na kanapie? Mylisz się. W tym odcinku rozmawiamy z Alex Limanówką, psycholożką i psychoterapeutką pracującą z ekspatami, o tym, że właściwie wszyscy jesteśmy w jakimś long distance relationship. Z przyjaciółką, która wyjechała. Z rodziną. Z wersją siebie sprzed przeprowadzki. Rozmawiamy o tym, dlaczego boimy się zdrady bardziej niż powinnyśmy, skąd bierze się rozczarowanie po długo wyczekiwanym spotkaniu, i co tak naprawdę decyduje o tym, czy relacja na odległość przeżyje. Poprzednia rozmowa z Alex: https://www.youtube.com/watch?v=vS3uc9hOPDk&t=332s Więcej o Alex: https://relationshiptherapist.com/ a mnie znajdziecie tutaj: IG: www.instagram.com/nataliakusiak o mnie: https://www.nataliakusiak.com Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

Związek na odległość - czy to w ogóle ma sens? Jak utrzymać relację, gdy dzielą was kilometry, strefy czasowe albo po prostu zbyt zapracowane życie?


Myślisz, że związek na odległość cię nie dotyczy, bo siedzisz wieczorem z partnerem na kanapie? Mylisz się.


W tym odcinku rozmawiamy z Alex Limanówką, psycholożką i psychoterapeutką pracującą z ekspatami, o tym, że właściwie wszyscy jesteśmy w jakimś long distance relationship. Z przyjaciółką, która wyjechała. Z rodziną. Z wersją siebie sprzed przeprowadzki.


Rozmawiamy o tym, dlaczego boimy się zdrady bardziej niż powinnyśmy, skąd bierze się rozczarowanie po długo wyczekiwanym spotkaniu, i co tak naprawdę decyduje o tym, czy relacja na odległość przeżyje.


Poprzednia rozmowa z Alex: https://www.youtube.com/watch?v=vS3uc9hOPDk&t=332s


Więcej o Alex: https://relationshiptherapist.com/


a mnie znajdziecie tutaj:

IG: www.instagram.com/nataliakusiak

o mnie: https://www.nataliakusiak.com

Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

Pożądanie w długim związku ZAWSZE wygasa. I to jest dobra wiadomość!
2026-04-10 09:26:49

Pożądanie w długim związku ZAWSZE wygasa. I to jest dobra wiadomość. Czy namiętność musi umrzeć po kilku latach razem? Co tak naprawdę dzieje się z naszym mózgiem podczas zakochania? I jak odbudować pożądanie, jeśli wydaje się, że zupełnie wygasło? W tym odcinku rozmawiam z Ameerą Ibrahim, seksuolożką i psychoterapeutką, o tym, dlaczego pożądanie w związku spada (i dlaczego to normalne), czym tak naprawdę jest intymność, oraz co możecie zrobić jako para, żeby nie skończyć jako ludzie, którzy sypiają ze sobą tylko w Sylwestra. Rozmawiamy o chemii mózgu podczas zakochania, trójskładnikowym modelu miłości, różnicy między pożądaniem a podnieceniem, a także o bardzo konkretnych i - co ważne - osiągalnych sposobach na budowanie seksualności w długim związku. Ja wyszłam z tego nagrania z kilkoma notatkami :)

Pożądanie w długim związku ZAWSZE wygasa. I to jest dobra wiadomość.


Czy namiętność musi umrzeć po kilku latach razem? Co tak naprawdę dzieje się z naszym mózgiem podczas zakochania? I jak odbudować pożądanie, jeśli wydaje się, że zupełnie wygasło?


W tym odcinku rozmawiam z Ameerą Ibrahim, seksuolożką i psychoterapeutką, o tym, dlaczego pożądanie w związku spada (i dlaczego to normalne), czym tak naprawdę jest intymność, oraz co możecie zrobić jako para, żeby nie skończyć jako ludzie, którzy sypiają ze sobą tylko w Sylwestra.


Rozmawiamy o chemii mózgu podczas zakochania, trójskładnikowym modelu miłości, różnicy między pożądaniem a podnieceniem, a także o bardzo konkretnych i - co ważne - osiągalnych sposobach na budowanie seksualności w długim związku.


Ja wyszłam z tego nagrania z kilkoma notatkami :)


Prawie każdy nowotwór jest wyleczalny. Pod jednym warunkiem, o którym zapominamy!
2026-04-03 07:00:00

Prawie każdy nowotwór wykryty wcześnie jest w 100% wyleczalny. A mimo to 20 lat temu umieraliśmy na to samo, na co umieramy dziś. Dlaczego? Bo ciągle boimy się badań bardziej niż choroby. W tym odcinku rozmawiamy z Magdaleną Palińską — medical expert z upacjenta.pl, dietetykiem klinicznym z ponad 10-letnim doświadczeniem w profilaktyce opartej na medycynie stylu życia i diagnostyce. Bez owijania w bawełnę: jakie badania, jak często, co naprawdę działa, a co to tylko trend w internecie. W odcinku m.in.: dlaczego 90% nowotworów NIE ma podłoża genetycznego lista badań profilaktycznych dla kobiety po 30-tce jak prawidłowo robić samobadanie piersi (i dlaczego większość z nas tego nie robi) badania genetyczne BRCA: czy wynik to od razu wyrok markery nowotworowe: kiedy mają sens, a kiedy to niepotrzebny stres nie ma diety na raka: ekspertka obala mit o keto papierosy, alkohol i styl życia: twarde dane, które trudno zignorować. Magdalena Palińska: https://www.instagram.com/nutripsychiatria/ uPacjenta to usługa umożliwiająca wykonanie badań krwi w domu, biurze lub innym wygodnym miejscu – bez kolejek i stresu. Rezerwacja odbywa się online, specjalista przyjeżdża na pobranie, a wyniki są dostępne przez internet. Zamów badania profilaktyczne i skorzystaj z kodu „RANDKA” (ważnego do końca czerwca 2026), aby otrzymać -20% na dowolne badania i pakietyhttps://upacjenta.pl/katalog-badan W kontekście profilaktyki onkologicznej warto również skonsultować z ginekologiem szczepienie przeciwko HPV. subskrybuj kanał: https://www.youtube.com/@natalia_kusiak IG: www.instagram.com/nataliakusiak o mnie: https://www.nataliakusiak.com Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

Prawie każdy nowotwór wykryty wcześnie jest w 100% wyleczalny. A mimo to 20 lat temu umieraliśmy na to samo, na co umieramy dziś. Dlaczego? Bo ciągle boimy się badań bardziej niż choroby.


W tym odcinku rozmawiamy z Magdaleną Palińską — medical expert z upacjenta.pl, dietetykiem klinicznym z ponad 10-letnim doświadczeniem w profilaktyce opartej na medycynie stylu życia i diagnostyce. Bez owijania w bawełnę: jakie badania, jak często, co naprawdę działa, a co to tylko trend w internecie.


W odcinku m.in.:

  • dlaczego 90% nowotworów NIE ma podłoża genetycznego
  • lista badań profilaktycznych dla kobiety po 30-tce
  • jak prawidłowo robić samobadanie piersi (i dlaczego większość z nas tego nie robi)
  • badania genetyczne BRCA: czy wynik to od razu wyrok
  • markery nowotworowe: kiedy mają sens, a kiedy to niepotrzebny stres
  • nie ma diety na raka: ekspertka obala mit o keto
  • papierosy, alkohol i styl życia: twarde dane, które trudno zignorować.

Magdalena Palińska: https://www.instagram.com/nutripsychiatria/


uPacjenta to usługa umożliwiająca wykonanie badań krwi w domu, biurze lub innym wygodnym miejscu – bez kolejek i stresu. Rezerwacja odbywa się online, specjalista przyjeżdża na pobranie, a wyniki są dostępne przez internet.

Zamów badania profilaktyczne i skorzystaj z kodu „RANDKA” (ważnego do końca czerwca 2026), aby otrzymać -20% na dowolne badania i pakietyhttps://upacjenta.pl/katalog-badan


W kontekście profilaktyki onkologicznej warto również skonsultować z ginekologiem szczepienie przeciwko HPV.


subskrybuj kanał: https://www.youtube.com/@natalia_kusiak

IG: www.instagram.com/nataliakusiak

o mnie: https://www.nataliakusiak.com

Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

Terapia, joga i warsztaty... a Ty nadal nie jesteś szczęśliwa?
2026-03-27 07:00:00

Rozwój osobisty miał nam pomóc żyć lepiej. Tylko… co jeśli w pewnym momencie zaczyna robić dokładnie odwrotnie? W tym odcinku rozmawiam z Joanną Chmurą o tym, gdzie kończy się zdrowa praca nad sobą, a zaczyna presja, perfekcjonizm i… zmęczenie byciem „ciągle do poprawy”. To odcinek dla wszystkich, którzy mają poczucie, że „robią wszystko dobrze”… a mimo to nie czują ulgi. subskrybuj kanał: https://www.youtube.com/@natalia_kusiak IG: www.instagram.com/nataliakusiak o mnie: https://www.nataliakusiak.com Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

Rozwój osobisty miał nam pomóc żyć lepiej. Tylko… co jeśli w pewnym momencie zaczyna robić dokładnie odwrotnie?

W tym odcinku rozmawiam z Joanną Chmurą o tym, gdzie kończy się zdrowa praca nad sobą, a zaczyna presja, perfekcjonizm i… zmęczenie byciem „ciągle do poprawy”.


To odcinek dla wszystkich, którzy mają poczucie, że „robią wszystko dobrze”… a mimo to nie czują ulgi.


subskrybuj kanał: https://www.youtube.com/@natalia_kusiak

IG: www.instagram.com/nataliakusiak

o mnie: https://www.nataliakusiak.com

Patronite: https://patronite.pl/pierwszarandka

Informacja dotycząca prawa autorskich: Wszelka prezentowana tu zawartość podkastu jest własnością jego autora

Wyszukiwanie

Kategorie